Sider

søndag 15. april 2012

påskehelga

Da var nok en påske øve. Jeg husker så godt sist påsk, hvor jeg telte ned dagene til Argentina og så for meg hvordan påsken ville bli her. Annerledes, mer som en langhelg. Ingen gul påskepynt. Ikke maling av egg. Ingen påskeegg. Men kjekt har jeg jammen meg hatt det! Langhelga begynte med at på onsdagen tok familien meg med til Cipoletti, en by som ligger 30 min her i fra, for å ferie "tante" sin bursdag.



Torsdagen begynte rolig med "Prison Break" med Juli. Etterfølgt av tur med Ori (ei jeg kjenner fra volleyballen på skolen) og etterpå tur til Sele. Dagen avsluttet emd kveldstur langs "el canalito" med Bente.



Fredagen varen slakk dag. Men er herlig med et par av de også. På kvelden gikk jeg ut med Bente, søstera Azul og hennes venner. Hadde først "previa", som tilsvarer vorsh, og etterpå gikk vi på et ok utested som heter Country. Var kjekt og snakket med masse nye folk.







På lørdag tilbragte Juli og jeg dagen med "papi" og en gjengn fra Nederland som er her med Rotary. På kvelden var det tid for Aquelarre, dagens, ukens, månedens høydepunkt. For en plass! Kvelden begynte med previa sammen med de vanlige jentene jeg pleier å gå ut med, tok med meg utvekslingsjentene mine og var hos noen kompiser av jentene. Kom i god stemning og tror mange av oss var ganske giret på Aquelarre.

Aquelarre er et utested her i Roca som bare åpner et par ganger i året, når det er spesielle hendelser (som jul, nyttår, påske osv). Det er svært mange ulike dansegulv, forskjellige rom og med ulik musikk på de forskjellige plassene. Det er flere uteområder, en stor hage, et basseng (som ikke bli brukt) og VIP plasser. Det sies  å være det beste utestedet i Patagonia (Sør-Argentina). Det var rett og slett ganske sykt. Vi hadde kjøpt VIP og det var jeg veldig glad for, det var virkelig noe for seg selv. Litt mindre plass, stappfult med folk, terrasse og kjent DJ, høy bass og veldig bra musikk. Kommer ikke til å glemme denne plassen så lett.


(det største dansegulvet)

chaau

1 kommentar:

  1. Hei du snuppa mi :-) kjekt å lesa og kjekt du har d bra. T helgå ska eg på jentetur t København med Aud, Gunbjørg og Jorunn. Glede meg :-) ha d bra kjære du. Glad i deg. Klem fra mamma

    SvarSlett