Sider

tirsdag 6. mars 2012

Begynnelsen av mitt nye lille eventyr

Jeg har nå vært over en uke i mitt nye hjem her i General Roca. Jeg har gått ut for første gang, feiret bursdagen min i Argentina, hatt første skoledag og i dag er det første håndballtrening. Jeg har blitt kjent med nye mennesker, og en fantastisk ny familie. Det er ikke det samme som El Calafate, det er verken bedre eller verre, det er annerledes. Det er ting her som er bedre og ting som var godt i El Calafate. Med tanke på at jeg er ny her, har jeg jo ikke enda knyttet noen sterke bånd til venner, men ting er annerledes her. I El Calafate pleide jeg å være med venner nesten hver ettermiddag, her bruker jeg mye tid sammen med familie, ser filmer, tuller i vei, jobber med skolearbeid, er på skolen, begynner nå på håndball og går turer eller er i sentrum. Dere lurer gjerne hvordan jeg hadde det på bursdagen min, tenk nå er jeg 18 dere! Og hvordan første skoledag gikk.

Mitt nye hjem





Bursdagen min ble feiret over to dager. På selve dagen min på torsdag så var jeg med Kristine hele dagen, vi var i sentrum og på kvelden var vi i huset til vertsfar og spiste med familien der. På fredagen var det første skoledag og på kvelden ble det asado og kaker hos vertsmor. Jeg fikk også en fantastisk overraskelse av verdens beste familie hjemme i Norge, som hadde ordnet gaver til meg! Fikk også dior parfyme av vertsfamilien, og gave av både Kristine, Bente og kontaktpersonen min her.








Har også komt i gang med skolen. Fikk gå på skole sammen med Juli, og har til og med fått meg skoleuniform! Et søtt grått skjørt, med blå strømpebukser og hvit tsjorte. Første skoledag gikk veldig greit, og etter skolen ble jeg invitert med hjem av noen av jentene fra sist lørdag, kjempe koselig jenter!

Nå er det tid for lekser i biologi, snakkes J


Ps: Glemte å si at jeg er superfornøyd og har det veldig bra!

6 kommentarer:

  1. såå kjekt å lesa at "overgangen" te ny by og nytt "liv" går så bra :-) kjekt å hørra om bursdagen din og! huset og familien i General roca ser knall bra ud! du e goaaa, tenke masse på deg:)

    SvarSlett
  2. Kjære Sigri, gratulerer så mye med overstått. Som du selv sier: Tenk - 18 år. Godt å høre at du har funnet deg vel til rette og trives i din nye bustad. Blir sikkert helt kanon også her. Det er en god egenskap du ha å tenke positivt, samtidig som du er reflektert over både hva du har hatt og har. JEg synes det er utrolig spennende å lese bloggen din og å se bildene du legger ut. Takk for at du deler det med oss Sigri. Nå må du nyte livet videre og notere deg stikk ord underveis, så ikke du glemmer noe når du oppdaterer oss. God "snart vår" klem fra Grethe, Sotra

    SvarSlett
  3. Så bra at du har fått det så fint Sigri!! Det nye huset (og ikkje mins den nye familien) såg kjempefint ut alt sammen. Sikkert veldig kjekt for deg at du har komt deg så godt te rette så fort! må ha vært ei nervepirrande stond for deg i det sista :) du fortjene det besta vett du <3

    SvarSlett
  4. åå så kjekt!! alt ser jo toppers ut! og godt å se at du har blitt feira ordentlig og, 18 år e ikkje någe småtterier!;) godt at du har det bra fortidå og :))) e kjempe spent på å følga deg i månedene framover, sikker på at du får det stråålandes og treffe masse nye kjekke folk! stooor klem <3

    SvarSlett
  5. Dette ligeee me!!! Denne overgangen komme nok t å gå "smooth" (haha) for deg :D du fikse det mesta, og det hørres jo allerede veldig bra ut :D du gjorde et godt valg sigga!! Glede meg t å hørra mer <3 KLEM

    SvarSlett
  6. Hola Sigri,muy bueno saber que te encuentras bien de ánimo después de todos los cambios que has tenido que experimentar. Eres una chica ¡admirable! Creo que todo te saldrá bien. Un abrazo Gerardo.

    SvarSlett