Sider

tirsdag 20. mars 2012

siste ukaa

Hei hei! Lenge siden sist! Jeg må nok en gang blekage for den dårlige bloggingen. Jeg blogger hovedsakelig for at dere der hjemme kan se hvordan jeg har det, jeg blogger for min egen del, men også for andre utvekslingsstudenter. Jeg blogger om hverdagslivet og hvordan ting utvikler seg.
Det er en stund siden jeg har blogget nå. Tiden flyr av gårde, og jeg klarer ikke helt å følge med den. Skulle ønsket jeg kunne sette den på slowmotion. I går var det akkurat 4 måneder igjen av oppholdet mitt her, det er merkelig. På en side skulle jeg ønsket at jeg kunne blitt igjen til jul, for da kunne jeg fullført skoleåret mitt her, hatt avslutning med klassen, reist på «viaje de egresados» med denne klassen og rett og slett bare hatt mer tid her på denne nye plassen. Jeg har nå vært her tre uker og jeg har ikke hatt en eneste dag der jeg savnet Norge eller hvor jeg har vært lei meg.

De siste dagene har jeg:                
Mandag: husker ikke..
Tirsdag: Tur til sentrum og etterfølgt av håndballtrening.

Onsdag: slakk dag, sov, så TV og gjorde lekser. På ettermiddagen tok jeg en tur til sentrum med mami og Juli (brormin).

Bilder fra klassen min (her får dere også sett skoleuniformene, veldig praktisk å slippe å tenke på hva jeg skal ha på meg!!) 






Her ser dere skoleuniformene. Jentene på bildet er noen av venninnene mine i klassen. Fra venstre: Meli (som jeg har gått ut med et par ganger), Flor og Belen

Torsdag: Var hjemme fra skolen klokka 1. Spiste lunsj og så på TV. Etterpå gikk jeg til Bente som bor rett borti her. Etterpå gikk jeg til sentrum å møtte Sele og sammen gikk vi til håndballen. Klokka 9 var jeg hjemme, dysjet, så reiste vi rett til huset til papi. Der vi likte litt med småbrødrene våres, spiste middag og så sov vi der.

 
dette er Sele

Fredag: Etter skolen var det tid for en god siesta. Så også TV med min kjære bror. Etter siestaen hadde vi en «date» i sentrum på café. Og etterpå ruslet vi litt rundt på shopping, jeg fikk kjøpt meg et klesplagg og nye sko. Da jeg kom jeg gjorde jeg meg klar for kvelden. Gikk til Bente, så reiste vi sammen til Sele, der vi tilbrakte kvelden med en gjeng som jeg spiller håndball med. Koseliig J

 
Julia fra håndballen

 
Alle disse jentene går også på håndball (minus Bente!) 

 
Vi spiste pizza og snakket

 
Vi vant!!

Lørdag: Våknet klokka 9, sammen med Hrefna (fra Island), Kristine og Bente tok vi bussen til Neuquen (ca 1 time her i fra, men med buss 1,5 time), for vi skulle betale en reise som vi skal på til Nord i Argentina (kommer til å skrive om det senere). Etterpå gikk vi på shopping og møtte på Lilja som bor i Neuquen. I 8 tida kom jeg hjem, reiste til papi sitt hus. Spilte wii med Pedro (min minste lillebror), så Prison Break med Juli, så reiste vi til mami sitt hus. Snakket i vei og i halv 3 tida la vi oss. Tror det er første helga jeg ikke har gått ut siden jeg kom til Argentina!  Hadde egentlig planer å gå ut med de samme jentene som jeg gikk ut med sist helg, men var herlig å få sovet ut også, det trengte jeg!

 

 

Søndag: Vi våknet tidlig i 11 tida og kjørte til Cipoletti som er en by som ligger nærme her. Der bor nemlig «bestemor», mor til mami. Der spiste vi sammen med familien der, tok en liten tur rundt i Cipoletti. Da vi kom hjem var jeg litt på dataen og gjorde lekser.


Mandag (i dag): Kom hjem fra skole klokka 2, i dag har jeg nemlig gym rett etter skolen. Spiste, så tv og litt før klokka 3 gikk jeg tilbake på skolen for å gjøre lekser sammen med ei jente fra klassen som hjelper meg. Etterpå tok vi en rask tur til Havanna og kjøpte Frappé. I 6tida kom jeg hjem , spiste «mediodia» sammen med bror og mami. Nå sitter jeg her på dataen og blir vel her resten av kvelden. Blir litt prison break også på oss! Kjøpte nemlig første sesong i Neuquen på lørdag. 

Håndballen går forresten veldig bra. Jentene er supre og AFS lyver ikke når de sier at skolen og aktiviteter det er der man får mest venner! Det er vel et av de beste rådene jeg har til folk som skal på utveksling - begynn på en sosial sport!! De jeg spiller håndball med er kjempe koselig og sosiale! Så jeg har fått mange nye venner der i fra. 

Mitt nye rom! (rom til Juan, storebroren min som nå bor i Buenos Aires) 




god plass til klærme mine!! herlig

Slenger med et bilde fra bassenget som er hos papi også, ganske nicee



Takk for meg! Vi snakkees!


1 kommentar:

  1. Endelig en oppdatering. Veldig kjekt å lese Sigri. Og veldig kjekt å se bildene. Tenker at du har vært heldig som har fått oppleve begge disse stedene. Kos deg videre. Forresten kjekt med kartet, både hvor du er nå og hvor steder du har vært på. Veldig glad i deg. Klem fra mamma....ps i mårå drar vi til San Francisco :-)

    SvarSlett