Sider

fredag 6. juli 2012

AFS avslutning + tango

Nå er det mindre enn to uker til jeg reiser hjem. 10 dager igjen av oppholdet mitt. Denne skremmende tanken treffer meg hver dag. På skolen. Rundt middagsbordet. I senga. Foran TV. Uansett hvor jeg befinner meg går jeg hele tiden rundt med denne følelsen av at jeg har liten tid på meg. At det er så masse ugjort. Jeg gruer meg. Når folk spør meg, "Har du lyst til å reise hjem?" Vet jeg ikke lenger hva jeg skal svare. For jeg vet faktisk ikke. Jeg føler jeg lever litt i en boble som ikke befinner seg på en bestemt plass, jeg vil ikke hjem, men samtidig vil jeg hjem. Merkelig følelse.

Den siste uka har det vært mye øving på tango. I dag hadde vi nemlig avskjedsfest med AFS. Der vi var samlet utvekslingsstudenter med familie sine + de som skal på utveksling til neste år. Var en kjekk kveld. Det var overraskelser for både familier og utvekslingsstudenter og det hele ble avsluttet med at Kristine (Norge), Hrefna (Island), Tancredi (Italia), Noa (New Zealand), læreren vår i tango, og jeg danset. Tårene kom når jeg så filmen som familien hadde laget til meg, der både faren sin side, mami og Juli snakket, og på toppen av det hele hadde også Juan (storebroren min) sagt noen ord helt fra Buenos Aires, da ble jeg rørt.






VIDEO FRA FRAMVISNINGEN :

Ble jo litt feil her og der, men vi koste oss for det om! (flere bilder kan ses på facebook)

Mindre enn 2 uker. 10 dager.

Ellers har jeg vært med venner og fått ordnet et par av de siste tingene som sto på lista mi. Har blant annet lest ferdig min første bok på spansk #Glede!! Har også begynt å lese den første boka av Harry Potter bøkene på spansk. Og vært med noen venninner. Fikk også øvd på truco (kjent argentinsk kortspill), skal nemlig delta på Truco konkurranse med en gutt fra klassen i morgen! (spilles nemlig på lag, to og to). Ønsk med lykke til! Har ikke helt troen på at det skal gå så bra. Men er jo morsomt å delta!

Mindre enn 240 timer..

For helga hadde jeg fulle planer, men kjenner forkjølelsen har tatt meg, så vet ikke om jeg kan være ute og rulle alle dagene (begynner nemlig helga mi i dag og har fri på mandag også).. Nå hopper jeg til sengs etter en lang dag!

God natt :-)

1 kommentar:

  1. Fantastisk Kjekt å lesa. Skulle gjerna vært der. Prøvde å komme inn på lenken, men den virket ikke. Kan du legge inn en ny?

    SvarSlett